Searching...

Gempar! Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dibunuh Dirumahnya




IMG00610-20120801-1750.jpg
Sabtu lalu (28 Julai 2012) kira-kira jam 10:50 malam saya menerima panggilan telefon yang mengejutkan.
Panggilan daripada Rusliza, Eksekutif Pentadbiran Kanan pejabat saya diterima ketika saya berkumpul dengan adik-beradik di kampung.
Menurutnya Nur Syaleza Jaffar, (Eksekutif Pentadbiran) meninggal dunia. Namun laporannya tidak jelas mengenai kematian Syaleza. Penyampai berita, Aminhayat yang menjadi jiran Syaleza ketika saya hubungi selepas itu juga tidak jelas sebab kematian itu.
Pelbagai spekulasi terus bermain di kepala saya selepas pelbagai matlumat yang diterima melalui SMS , FB dan BBM.
Stringer kami, Roslan (Kuala Lumpur) dan Hazrey (Johor) masing-masing bersungguh-sungguh membantu menyalurkan matlumat terkini kepada saya.
Ketika itu rasa hati mahu sahaja pergi ke rumah Allahyarham dan Hospital Sungai Buloh di mana jenazahnya di tempatkan. Namun saya masih berada di kampung menghadiri perjumpaan keluarga dengan adik-beradik dan tahlil arwah emak, yang diadakan setiap tiga bulan.
Roslan Salleh paling awal menghantarkan saya foto termasuk keadaan bilik Allahyarham selepas kematiannya, melalui BBM.
Melihat kepada foto bilik itu, saya mengsyaki kematian Allahyarham bukan sebagaimana yang mula-mula dimaklumkan oleh suaminya. Saya percaya ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya.
Postmortem jenazah yang sepatutnya jam 8:00 pagi akhirnya dapat dilakukan bermula kira-kira jam 12 tengah hari, selepas doktor tiba jam sekitar jam 11:30 pagi.
Saya dimaklumkan kerana polis menyesyaki ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya, pakar foreksik kanan dipanggil untuk membuat bedah siasat.
Kira-kira jam 2 petang jenazah siap dibedah siasat. Jam 3 petang jenazah di bawa ke kampungnya Segamat, Johor. Dan di atas bantuan rakan-rakan stringer, polis mengiringi kereta jenazah dari tol Sungai Buloh ke tol Sungai Besi serta dari tol Segamat ke rumah Allahyarham.
Ketika saya sedang memandu kereta balik ke Kuala Lumpur, saya menerima panggilan daripada stringer Zulkifli Che Sab yang mengatakan hasil bedah siasat, kematian Allahyarham disebabkan dibunuh.
Tidak semena-mena air mata saya mengalir dan saya tidak dapat meneruskan perbualan di telefon. Isteri saya menenangkan saya sepanjang perjalanan.
Nur Syaleza adalah seorang pekerja yang berdidikasi. Allahyarham adalah satu-satunya kakitangan pentadbiran yang bersama-sama dengan saya ketika Jabatan Berita dan Ehwal Semasa TV9 mula diwujudkan.
Rajin dan tidak banyak karenah. Walaupun mengambil masa untuk dilantik ke jawatan tetap, Allahyarham tidak banyak bersunggut. Allahyarham percaya saya sudah melakukan yang terbaik untuk mencadangkannya ke jawatan tetap. Namun masih belum ada rezeki.
Selepas beberapa kali namanya dicadangakan, akhirnya Allahyarham dilantik ke jawatan tetap.
Dan dua hari sebelum kematiannya, Allahyarham menerima surat kenaikan gred.
Saya masih terbayang kegembiraannya menerima surat itu dan mengucapkan terima kasih kepada saya. Pada hari itu juga secara kebetulan Allahyarham berkongsi dengan Rusliza untuk menaja berbuka puasa untuk kakitangan Jabatan Berita TV9.
Namun saya secara bergurau mahu Syaleza menaja satu lagi buka puasa. Dia yang tahu maksud saya itu tersenyum dan berjanji akan melakukannya.
Kini kami kehilangan seorang sahabat dan warga kerja yang berdedikasi.
Selepas ini tiada lagi langkah seorang yang bernama Nur Syaleza Jaffar untuk menghantar fail ke meja saya.
Semuga rohmu ditempatkan di kalangan para syuhadah dan solehah.
AL-FATIHAH.
Sdg%2Bdi%2Btalkin.jpg
IMG00573-20120729-1553.jpg
Published: Isnin Julai 30, 2012 MYT 2:21:00 PM
Kematian Eksekutif TV9 Akibat Dijerut – Ketua Polis Selangor
SHAH ALAM: Ketua Polis Selangor mengesahkan punca kematian eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9, yang mayatnya ditemui di kediamannya di Apartment Saujana, Damansara Damai pada Sabtu, adalah akibat lehernya dijerut.
Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata laporan bedah siasat ke atas mayat Syaleza Jaffar, 31, di Hospital Sungai Buloh menunjukkan mangsa mati akibat tidak boleh bernafas dan terdapat kesan jerutan di sekeliling leher mangsa. “Laporan siasatan menunjukkan mangsa mati akibat dijerut dan bukannya menggantung diri, namun kita masih menjalankan siasatan terhadap perkara itu,” katanya pada sidang media di sini.
Beliau berkata susulan itu, polis menahan anggota keluarga terdekat mangsa di Segamat, Johor pada kira-kira 10.15 malam tadi bagi membantu siasatan kes berkenaan.
Suspek akan direman petang Isnin. Tun Hisan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian.
Mayat Syaleza ditemui di dalam sebuah daripada bilik tidur rumah itu oleh suaminya pada kira-kira 7 malam.
Suaminya mendakwa terdengar dentuman dalam bilik tidur rumah itu dan ternampak mangsa tergantung tidak bernyawa di kipas bilik itu sebelum membawa turun mayat isterinya.
Polis kemudian ke tempat kejadian sejurus dimaklumkan berhubung kejadian itu oleh suami mangsa dan Syaleza disahkan meninggal dunia ketika ditemui polis.
Syazleza merupakan anak kedua daripada enam beradik dan mempunyai seorang cahaya mata berusia dua tahun. -BERNAMA
ne_02_1.jpg
SUNGAI BULOH Seorang wanita yang mengurungkan diri kerana merajuk selepas bertengkar dengan suaminya ditemui mati dalam keadaan tergantung pada kipas siling di dalam sebuah bilik di rumahnya di Apartmen Saujana, Damansara Damai di sini kelmarin.
Mayat Eksekutif Pentadbiran Berita stesen televisyen TV9, Syaleza Jaffar, 31, ditemui oleh suaminya di dalam bilik tersebut ketika beliau memanggilnya untuk bersiap-siap menjelang waktu berbuka puasa pada pukul 7 petang.
Difahamkan, suami mangsa, Norazman Bashah, 30-an, hanya memberitahu mengenai kematian isterinya kepada abang mangsa pada pukul 9.30 malam.
Ketika kejadian, anak lelaki pasangan tersebut yang berusia dua tahun turut berada di dalam rumah.
Jurucakap polis memberitahu, polis dan pasukan bantuan perubatan bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat pada pukul 10.30 malam.
Bagaimanapun, katanya, wanita itu telah disahkan meninggal dunia ketika ditemui.
Pada mulanya kejadian tersebut diklasifikasikan sebagai mati mengejut. Bagaimanapun, selepas bedah siasat, doktor mengesahkan terdapat beberapa kesan lebam pada tubuh dan kesan jerut pada leher wanita tersebut, katanya ketika ditemui semalam.

Pelik Anak Umur 18 Tahun Minum Susu Botol..Apa Mak Jumpa Dalam Bilik Lagi MENGEJUTKAN !!!



Pelik Anak Umur 18 Tahun Minum Susu Botol..Apa Mak Jumpa Dalam Bilik Lagi MENGEJUTKAN !!!
"Anak aku dah besar,sekarang tengah belajar di universiti,bila balik rumah mesti dia minum susu guna botol macam baby,bila buang nanti dia beli lain,satu hari aku masuk bilik alangkah terkejut dalam bilik dia ada...................................
 


Pelik Anak Umur 18 Tahun Minum Susu Botol..Apa Mak Jumpa Dalam Bilik Lagi MENGEJUTKAN !!! |Saya sebagai ibu merasa pelik dengan anak dara saya yang dah berumur 18 tahun, sedang belajar diuniversiti tapi masih juga minum susu pakai botol, sebijik macam baby!


Susu yang di minum pun susu bubuk baby. Macam-macam cara dah saya cuba buat untuk hentikan kebiasaan anak tapi tak menjadi, botol susu dah tak terhitung saya buang,tapi dia beli lagi dan lagi. Bolehkah puan-puan bantu saya menyelesaikan masalah anak dara saya ini,
saya sendiri tengok dia hisap botol tu nak gelak pun ada tapi menyampah juga,ada kot seratus botol susu berbagai jenama dan dari berbagai negara kat dalam bilik anak saya, dah macam kedai botol susu bilik anak saya,thanks yang bersedia membantu.-KRT

BIKIN PANAS !! 9 Foto terbaru Asmirandah selepas murtad dari Islam yang pasti MEMERANJATKAN ramai !! Foto no. 7 tu paling MEMALUKAN sekali !!



ASMIRANDAH LAMA TAK TERDENGAR KABARNYA SEJAK DIRINYA MENIKAH DENGAN JONAS RIVANNO. USAI MEMUTUSKAN UNTUK PINDAH AGAMA MENGIKUTI VANNO, ANDAH DAN SUAMI SEAKAN MENGHILANG DARI DUNIA HIBURAN. 

Kini, Andah pun kembali "muncul" menyapa publik lewat akun Instagram Sandra Dewi. Pada foto tersebut tampak mantan kekasih Dude Harlino itu berpose dengan Sandra di sebuah rumah makan. Keduanya tampak sangat akrab. 

Andah sendiri terlihat segar dengan rambut panjangnya yang bergelombang. "Reunited sama adik tersayang," tulisnya pada keterangan foto.

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS


Melihat foto tersebut, netter pun beramai-ramai memberikan pujiannya untuk Andah. Tak sedikit pula yang mengaku merindukan sang idola dan ingin melihat Andah beradu akting lagi di televisi. 

"Itu kak Andah kan? Kak Andah sama kak Sandra sama-sama cantik. Tuhan memberkati ya," ucap seorang netter. "Lama nggak lihat kak Andah jadi makin cantik. Kapan main sinetron lagi?" tanya yang lain. "Udah lama nggak lihat kak Andah, gimana kabarnya kak?" sahut lainnya.
KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

KLIK PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR & JELAS

SUBHANALLAH...[Lelaki Wajib Baca Ni..] Cara Mengetahui Seorang Perempuan Masih Dara atau Tidak..TOLONG SEBARKAN...




Pasangan hidup adalah salah satu hal yang amat menentukan terbinanya kehidupan sakinah wa rahmah didalam keluarga. tentunya selain ketaqwaan, nasab (garis keturunan) dan memiliki sedikit harta, kecantikan serta kesucian seorang gadis sangat dianjurkan dan menentukan dalam memilih pasangan. berikut ada sedikit tips untuk mengetahui seorang gadis yang masih suci. semoga dapat bermanfaat, dan ini adalah tips buat ikhwan-ikhwan yang benar-benar hendak membina rumah tangga, jadi jangan disalahgunakan…Layan…

Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan diantaranya:




DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, justru yang timbul kedutan (garis2) yang kadang nampak kadang tidak ketika bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimamah usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan marah, sementara kedutan kerana dimakan usia sentiasa nampak dan kekal.Tetapi kedutan kerana hilangnya kesucian tidak mudah dihilangkan. Untuk memudahkan melihat gadis yang masih suci atau tidak. Cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang belum. Perhatikan betul2, nampak kelainannya. Gadis yang sudah tidak suci terdapat beberapa kedutan garis2 timbul dan melekuk didahi gadis itu. Perhatikan betul2 sebab garis2 itu tidak begitu nampak (terang). Wallahu a’lam.

HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuhh ujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang2 warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat, tak percaya cuba tengok hujung hidung anak perempuan, merahkan..? Bagi lelaki yang suka merosak kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallohu a’lam

MATA

dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati…..

Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantikkah, berserikah, maniskah, dsb. kadang2 kita hanya memandang wanita cantik luarannya saja, tapi bahagian dalamnya sudah musnah, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak cuba tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak semacam garis2 hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut. Gadis yang masih suci matanya berseri2, tidak ada warna hitam, lebam maupun garis2. Apabila gadis itu tertawa di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedut (berkeriput) , bergaris dll. Wallohu a’lam.(yg dimaksud lebamnya mata bukan kerana kurang tidur )

PUNGGUNG

Punggung gadis berubah melalui 2 proses:

1. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.

2. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.

Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih2 yang sudah melakukan hubungan kelamin. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih kental dan tegang serta tidak lesu dan jatuh. Cuba perhatikan pinggang gadis, kalau pinggangnya masih ramping dan punggung tidak besar, tidak montok dan kenyal pada punggungnya. Kalau berjalan punggungnya tidak goyah sebab dagingnya masih solid dan tidak lembut kalau dipegang (jangan pegang sesuka hati, nanti ada yg makan penampar =D), maksudnya dia masih suci. Bagi yang pernah melakukan hubungan seks, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh, lebih2 ketika berjalan, goyangannya tidak melantun. (jangan imagine lebih2 plak :p)

Kenapa punggung gadis yang pernah melakukan hubungan badan nampak sedikit jatuh? Disaat melakukan hubungan seks, lebih kurang 90% hormon yang ada di bahagian punggung akan tertumpu kebahagian kemaluan, sebab di masa klimaks, punggung gadis menjadi tegang.Apabila sudah habis melakukan hubungan punggung yang tegang akan mengendur semula dan ini menyebabkan punggung menjadi kendur dan jatuh. Lebih kerap gadis itu melakukan hubungan seks, punggung akan semakin jatuh dan lesu, leper. Wallahu a’lam.

TELINGA

Telinga termasuk salah satu panca indra yang boleh digunakan untuk mengetahui samaada gadis itu masih suci atau tidak. Di negera china telinga sebagai peramal untuk mengetahui penyakit didalam tubuh seseorang. Gadis yang tidak pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan tidak lagi kemerah-merahan dan menjadi pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat. Wallahu a’lam.

BUAH DADA (payudara)

Peranan buah dada memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis disaat berjalan atau berlari, bergerak2 dan melambai jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bermaksud ketegangan sudah hilang. Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambai2 berarti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena remas. Sebab, buah dada yang besar sebab kena ramas dan yang besar sebab semulajadi memang berbeza.

Buah dada yang kena ramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara buah dada yang besar sebab semulajadi setiasa tegang dan disaat berjalan tidak bergoyang, kalau yang kena ramas bergoyang terbuai-buai seperti telinga gajah, berbuai kekiri, kekanan, keatas, kebawah terkadang melambung2 ketika gadis itu berjalan atau berlari.

Seorang gadis jika telah dewasa, kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Bentuk tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba tanyakan, apakah ia senang payudaranya disentuh atau tidak? Sebagian wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebagian lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak. Tetapi umumnya wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda2 yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda2 lainnya adalah pelendiran pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan. Wallahu a’lam.

GARIS TELAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (urat2 yg mrupai retak), bukan disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia, bermaksud gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika selepas ditekan, ia akan tegang serta merta. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus2 bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus2 bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya dalam masa satu minit, ketika menggenggam terasa panas sedikit dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sekali walaupun ada rasa hangat bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah terbang.

Cuba pegang jari kelingkingnya, kira2 satu minit, lalu lepaskan, tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf banyak2, kemungkinan ia tidak suci lagi. Tapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar2 atau ada rasa sakit seperti berdenyut2. Alhamdulillah nampaknya masih suci. (Yg menguji mesti lelaki)

JARI TELAPAK TANGAN

Dengan jari2lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari2 perempuan, jari2 adalah kawasan yang paling asas untuk mengetahui gadis masih suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, selama berjabat tangan remas2lah tangannya, kalau laki2 bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari2 gadis itu boleh di ramas2 bererti peluang untuk memegang tempat2 yang lain terbuka lebar. Cuba jari2 gadis itu di belai2 dan di remas2 dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang membawa satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke bahagian2 yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tidak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu terbiasa di sentuh atau tidak, cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, selama bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah? kalau dia terkejut bererti besar kemungkinan dia masih suci, kalaupun dia pernah berasmara, mungkin belum sampai tersondol.

Jika disaat jari kelingkingnya disentuh dia nampak rilex saja, dan tak mau bicara, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap. Wallohu a’lam.

PERUT

Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah kegadisannya, pasti pecah perut. Bila gadis pernah melakukan hubungan kelamin, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Oleh karena gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis. Mengapa perut menjadi buncit sedikit? Ketika gadis itu melakukan hubungan kelamin sudah tentu gadis itu sampai ke puncak (organsme), ketika gadis itu tidak tahan dan menahan dibagian perut.

Otot2 bahagian perut menahan ke puncak dengan daya tahan yang sangat tinggi dan kuat. Ketika itulah perut itu mengembang dan setelah melakukan hubungan badan perut pun membuncit sedikit. Satu lagi tanda di perut, kalau gadis itu sudah pernah melakukan hubungan seks, ada garis panjang dari bawah buah dada sampai ke perut dan dari pusat sampai ke kemaluan. Garis ini tidak terjadi pada semua gadis, tetapi kalau ada gadis yang memiliki garis ini maksudnya ia tidak suci lagi. Ada sebahagian gadis yang sudah pernah melakukan hubungan seks hanya memiliki garis dari bagian bawah pusat sampai ke kemaluan. Kalau gadis itu sudah hamil, garis itu akan terbagi dua, cuba lihat perut wanita yang hamil, mesti ada garis2 retak yang melintang di perutnya.

Gadis yang masih suci pada umumnya perutnya masih lembut. Bagi yang sudah pernah berhubungan badan, kulit perutnya agak kasar sedikit. Ada juga yang menjadi keras sebab hormon2 dan lemak mewujudkan gumpalan dibahagian bawah dinding perut. Wallahu a’lam

RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang kemas, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak berghairah. Di zaman nenek moyang kita dulu, mungkin masih ada yang diamalkan sampai saat ini. Ketika seorang gadis hendak dinikahkan, ahli penghias pengantin terlebih dahulu memotong rambut didahi, ditekuk dan disebelah belakang telinga kiri dan kanan. Rambut2 inilah yang oleh mereka disebut rambut perawan.

Dengan menggunting rambut2 ini, mereka mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. untuk membuktikan cuba sediakan satu buah kelapa muda yang sudah dilubang ditengahnya dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut2 itu terapung dipermukaan air kelapa artinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam ertinya gadis itu sudah tidak suci. satu lagi caranya, kalau disaat ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya.

Alhamdulillah nampaknya ada harapan kegadisannya masih ada. Wallahu a’lam.

BIBIR

Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir kebibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lebam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak kelihatan pucat dan bibirnya licin dan basah.

Bibir yang pernah kena cium akan nampak bengkak sedikit walaupun hanya satu kali saja, dan dapat merubah bibirnya juga terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampak kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih lebih besar dari pada tidak tertawa dan bibir bawah tampak keluar dari pada bibir yang atas. Wallahu’alam.

KEMALUAN

Ini tentunya hanya diketahui selepas berkahwin. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan kelamin, kelihatan sedikit lebam, pintu kemaluan tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput darah bisa dilihat langsung kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih ketat bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bermaksud gadis itu sudah tidak perawan lagi.

Cuba perhatikan warna kemaluan gadis, kalau permukaannya pintu kemaluannya berwarna ungu, kemerah-merahan berarti dia masih suci, akan tetapi kalau warna merah sudah pudar malah menjadi pucat, bermaksud dia sudah tidak suci lagi. lagi satu, biasanya ketika malam pertama, lelaki biasanya agak susah memasukkan zakarnya kedalam kemaluan gadis. Pertama kali melakukan hubungan kelamin dengan seorang gadis yang baru pecah selaput darahnya memang tidak memuaskan, kerana gadis itu tidak nyaman dengan darah yang keluar pada malam pertama (kebiasaannya) dan rasa pedih pada kemaluannya. Sehingga ia tidak akan hendak berlama-lama. Untuk mengetahui selapaut dara yang pecah, cuba konsentrasikan mata anda kedahi isteri anda, kalau dia berkerut ertinya dia menahan sakit, tetapi kalau dia berpura-pura, faham-fahamlah…

Wallahu’alam..

LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, artinya perempuan itu pernah disentuh laki-laki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan kerana tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. bila gadis itu selalu dipegang lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil dilubang romanya dan warna lembab kecil seperti bintik-bintik.

Adakalanya lubang bulu roma nampak jelas dileher, ini juga berarti gadis itu sering disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang (jenjang), coba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang artinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah melahirkan anak. Wallahu’alam.

PIPI

Wanita yang tidak suci lagi wajahnya tidak berseri-seri, pipi gadis yang masih suci senantiasa mengghairahkan dan merah segar. Kalau pipi gadis yang pernah dicium warna kemerah-merahan akan hilang. Kalau pipi itu merah kerana dicium ayah atau saudara sekandung maka tidak membahayakan terhadap kesucian gadis tersebut. Cuba perhatikan betul-betul pipi gadis yang tidak perawan lagi terdapat garis melintang yang tidak begitu jelas/tampak.

Walau bagaimanapun pipi gadis yang pernah kena cium masih tetap cantik, akan tetapi kalau sudah biasa dicium/disentuh lelaki, lesung pipinya kurang dalam dan terdapat satu garis disebelah lekuk lesung pipinya. Gadis yang masih suci, bila berbicara disekitar pipi kanannya maupun kiri cepat berpeluh, dan peluh ini akan keluar walaupun ditempat yang sejuk. Peluh yang dimaksud mungkin tidak nampak kecuali dilap dengan tissue.

Cuba perhatikan bahagian tepi telinga seorang gadis. Dibahagian itu terdapat anak rambut yang halus dan lembut. Apa bila gadis itu tidak suci lagi, anak rambut itu tidak akan gugur, tetapi masih tetap ada, namun menjadi keras bahkan kasar. Apabila ditiup angin anak rambut itu nampak begitu kasarnya dan disisi pipi kelihatan agak gelap walaupun gadis itu berkulit hitam manis. Wallahu’alam..

“Berpesan baiklah kamu terhadap wanita, sesungguhnya wanita itu diciptakan dari tulang rusuk. Dan yang paling bengkok bahagian atasnya. Oleh kerana itu, apabila kamu paksa untuk meluruskannya maka akan patahlah ia, dan apabila kamu membiarkan, maka akan bengkoklah ia selamanya”. (HR. Bukhari Muslim).